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In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dì, "Egli, Allah è Unico, Allah è l'Assoluto. Non ha generato, non è stato generato e nessuno è eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)
 
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Du'a per una persona che sta male per l'influenza!

 
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Inviato: Ven Lug 10, 2020 2:23 pm    Oggetto: Ads

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Iloveislam
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MessaggioInviato: Mer Apr 04, 2012 5:34 pm    Oggetto: Du'a per una persona che sta male per l'influenza! Rispondi citando

assalamu alaikum
Mi potreste mettere il link del du'a di buona salute per una persona che sta male?
Jazaka allahu khairan
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amatoLlah
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MessaggioInviato: Gio Apr 05, 2012 5:51 am    Oggetto: Rispondi citando

wa alaikom salam wa rahmatollah wa barakatoh,
non so quale link intendi ma potresti -in attesa di altre risposte- dire questo du'a: "As'alu Allah al-'Adhim rabba al-a'rshi al-'adhim an yashfiyak",
أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيك
oppure "allahumma rabba annas, adehibi al-ba'ssa,ishfi anta as-shafy,la shifa'a illa shifa'uka,shifa'an la yughadiru saqaman.
اللهم رب الناس أذهب البأس اشفِ أنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك ، شفاء لا يغادر سقما

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يا حي يا قيوم برحمتك أستغيث أصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين
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Iloveislam
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MessaggioInviato: Gio Apr 05, 2012 12:19 pm    Oggetto: Rispondi citando

amatollah ha scritto:
wa alaikom salam wa rahmatollah wa barakatoh,
non so quale link intendi ma potresti -in attesa di altre risposte- dire questo du'a: "As'alu Allah al-'Adhim rabba al-a'rshi al-'adhim an yashfiyak",
أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيك

mI POTRESTE METTERE LA TRADUZIONE IN ITALIANO DI QUESTO DU'A.
JAZAKA ALLAHU KHAIRAN
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Sufi Aqa
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Messaggi: 14959
Residenza: Hanafi-Maturidi

MessaggioInviato: Ven Apr 06, 2012 3:58 pm    Oggetto: Rispondi citando

Iloveislam ha scritto:
amatollah ha scritto:
wa alaikom salam wa rahmatollah wa barakatoh,
non so quale link intendi ma potresti -in attesa di altre risposte- dire questo du'a: "As'alu Allah al-'Adhim rabba al-a'rshi al-'adhim an yashfiyak",
أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيك

mI POTRESTE METTERE LA TRADUZIONE IN ITALIANO DI QUESTO DU'A.
JAZAKA ALLAHU KHAIRAN


"Chiedo ad Allah il Supremo, Signore del Trono Supremo, che ti guarisca".

Dovrebbe quindi essere un du`a' da rivolgere alla persona che sta male.

Comunque, puoi sempre fare du`a' in qualsiasi lingua e con le tua parole (per qualsiasi cosa di lecito).
Ad esempio, in questo caso: "Oh Allah, concedi la guarigione a Tizio, etc...".

Ciò vale soprattutto nei casi in cui non ci siano specifici ad`iyah dal Qur'an e dalla Sunnah per qualcosa; altrimenti, quelli sono i migliori, senza però che sia proibito esprimersi con le proprie parole e nella propria lingua per chiedere ad Allah ciò che si vuole.

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Iloveislam
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Messaggi: 88

MessaggioInviato: Ven Apr 06, 2012 4:48 pm    Oggetto: Rispondi citando

Assalamu alaikum
Fratello,in questo caso a cosa si riferisce con trono?

Io invece l'avevo tradotto Padrone dell'immenso creato
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Sufi Aqa
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MessaggioInviato: Ven Apr 06, 2012 5:03 pm    Oggetto: Rispondi citando

Iloveislam ha scritto:
Assalamu alaikum
Fratello,in questo caso a cosa si riferisce con trono?

Io invece l'avevo tradotto Padrone dell'immenso creato


Wa `alaykum assalam wa rahmatullahi wa barakatuh,

قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ

"Di': « Chi è il Signore dei sette cieli, il Signore del Trono Sublime?»." - Sacro Qur'an, XXIII, 86.

Sul significato di "Trono" si veda il tafsir di Surah Yunus, versetto 3 a cura di Mufti Shafi` Usmani:

"After that it was said: (then He took a straight position on the Throne). That which stands proved from the Qur'an, and Hadith is that the Arsh (Throne) of the Rahman (the All-Merciful Allah) is some created object which encompasses the entire heavens and the Earth and the whole universe thereof. Thus, seen conversely, all that there is fits into the room inside it. Knowing anymore about its reality is beyond any human effort. No doubt, scientific knowledge in our time is at its zenith. Man is getting ready to reach planets comparatively nearer with mixed measures of success. However, scientists still confess that the distant planets are so far away from us that information about these through available instrumentation cannot be relied upon as a mirror of reality. Then, there are stars in the firmament even light from where has not yet reached our Earth - even though, as we know, the speed of light is 1, 86, 000 miles per second. When this is the graph of human limitations in scaling planets and stars, how could human efforts to find out what we know as the heavens farther and higher from stars and planets be taken as credible (or even reasonable). And finally, what is believed to be the 'Arsh of the Rahman - encompassing all there is, even above what is termed as the seventh heaven - is a reality seeking access to which through technical ingenuity needs no comment.

So, up to this point, the third verse has told us that Allah Ta'ala created the heavens and the earth and the whole system of the universe in six days, and 'after that He took a position on the Throne'. (The last sentence is a word arrangement in English for the words of the text: [thumma 's-tawa 'ala 'l-'arsh] which should be understood in the light of the comments appearing below).

This is certain, and evident enough that Allah, the high and the true, is above and beyond the human concepts of body and mass and of all attributes and characteristics they may have. Neither does His ex­istence relate to any direction or form, nor is His stay in a place like the staying of the things of the world where they belong. Now then, how are we to explain the nature, mode or manner of His staying, establishing or positioning on the 'Arsh or Throne? This can be explained only by saying that these are from what is called 'mutashabihat' (statements of hidden meaning) in the terminology of Qur'an, a phenomena that cannot be comprehended by human reason. Therefore, about it, says the Qur'an: (no one knows its interpretation except Allah. And those [who are] well-grounded in knowledge say: "We believe therein; - 3: 7) - and just do not bother to go digging out its reality. Therefore, there is a standard approach in all such matters where the attribution of Allah Ta'ala has been made to a place or form, or where words, such as hand, face and shank, have appeared in the Qur'an for Allah Ta'ala. The 'Aqidah (belief) of the majority of the 'Ulama of the Muslim Ummah is that one believes these words to be true in their place, and believes what Allah Ta'ala means by them is correct, and believes that the concern to know about its nature and reality should be set aside as being beyond one's ability to comprehend it.

As for the later day 'Ulama who have suggested some meanings to these things, they have done it only in a degree of probability, even in their own sight. They simply suggest - perhaps, it may mean this. They never say that the meanings they have given are certain. As obvious, probabilities disclose no reality. Therefore, the only simple and straight creed (maslak) is that of the Sahabah (Companions), the Tabi'in. (Successors to Companions) and the Salaf (the righteous and worthy forebears and elders of the Faith). They were satisfied to live with the approach of entrusting the reality of such matters with Divine Knowledge.

This brings us to the next statement: (He manages all matters). It means that, positioned on the Throne, He Himself manages all universes by virtue of His power. Then, comes the succeeding sentence: translated as: 'There is no intercessor except after His permission.' It tells us that such is the majesty of Allah Ta'ala that even a Prophet and Messenger cannot intercede on behalf of anyone, on their own, before Him - unless Allah Ta'ala Himself grants them the permission to intercede, without which even they could not do that.
"
[Tafsir Ma`ariful Qur'an, Surah Yunus, 1-4 - Mufti Muhammad Shafi` Usmani (rahimahullah) -

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