Indice del forum Informazioni sull'Islam
In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dì, "Egli, Allah è Unico, Allah è l'Assoluto. Non ha generato, non è stato generato e nessuno è eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)
 
 FAQFAQ   CercaCerca   Lista utentiLista utenti   GruppiGruppi   RegistratiRegistrati 
 ProfiloProfilo   Messaggi privatiMessaggi privati   Log inLog in 

sinning and forgiveness

 
Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> -Servizio Fatawa - Responsi giuridici!-
Precedente :: Successivo  
Autore Messaggio
Ads






Inviato: Ven Dic 04, 2020 1:38 am    Oggetto: Ads

Top
Ayesha
Utente Senior
Utente Senior


Registrato: 20/08/09 17:36
Messaggi: 296

MessaggioInviato: Mer Feb 10, 2010 11:52 am    Oggetto: sinning and forgiveness Rispondi citando

Bismillahi r-Rahmani r-Rahim
Assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatu-Hu

Respected Mufti,
i was talking with a brother yesterday and we had different views, so he asked me to ask you so you could explain to me that what he was saying is right.

- I said there is a hadith that says that if a man treats his wives differently he will be resurrected with half his body paralyzed so a man shouldn't fear what another man can do in this life but fear what Allah t'ala will say in the next. He said that Allah t'ala will forgive as there is a hadith that a man who was bad all his life then entered Paradise.

- I said smoking is a sin and forbidden in islam and he said it's not haram and as such is only a minor sin and anyway it's only women who shouldn't smoke as they have to carry babies.

- I said there is an hadith that says we always have to do what's hard and seek easiness for others and he said that Islam is not meant to be hard as Allah t'ala has not given what we cannot do (so listening to music, not having a beard, keeping long trouser and so on are all ok as all of these things would constitute hardship as we're in 2010 and we cannot possibly think of living like at the time of the Prophet (sallallahu alayhi wa sallam) ) and said that his iman is in his heart and that's all that matters.

He also asked if a woman marries two men (one died or divorced her) and given (very naively) that everyone will enter paradise who will she be staying with, the first or the second husband?
And lastly he said that if the husband doesn't want the wife to wear niqab because he doesn't want to be stopped by police every few paces for checking the wife's identity, she should refrain from wearing it. (i answered that a wife has to obey the husband for as long as what he asks of her is not contrary to islam, but he said to ask you to clear this up)


(I know i'm asking a lot, but if you could also please write in arabic as the brother doesn't understand english)
Jazakallahu khayran, wassalam,
Amatullah
Top
Profilo Invia messaggio privato
Ismail Moosa
Maulana Mufti Sahab
Maulana Mufti Sahab


Registrato: 26/10/09 13:42
Messaggi: 181
Residenza: South Africa

MessaggioInviato: Mer Feb 10, 2010 6:35 pm    Oggetto: Rispondi citando

Assalmu alaykum,

As per your request, please find hereunder the response to your queries in Arabic:


1) كما أن هناك أحاديث عديدة ثبتت فيها رحمة الله تعالى ، فهناك أيضا أحاديث كثيرة تتكلم عن غضب الله وعقابه وإنه ليكون سخيف ومن المنافي للعقل أن يعتمد المرأ على رحمة الله فقط و ينس عقابه. فإذا ظن كل أحد أن الله سيغفر له ، فما يكون فائدة نار جهنم وتكليف الله عباده بإجتناب الكبائر ، فسوف الناس لا يخافون أن يسرقوا أويقتلوا أو يرتكبوا أي نوع من الخطايا لإنهم سيثقون على رحمة الله فقط.
هذا ، واعلم أن مغفرة الله مبنية على إرادته ، كما يقول جل وعلا "يغفر لمن يشاء ويعذب من يشآء"
فكما أن الله سيغفر لمن يشاء ، فإنه أيضأ سيعذب من يشاء ، فكيف نعلم نحن أن الله سيغفر لنا؟
فاعلم –رحمب الله واياي- أن الأصل هو أن 'الإيمان بين الخوف والأمل.' فعلينا أن ننقذ أنفسنا من المحظورات ما استطعنا ، فإذا زلت أقدامنا بعد المحاوله ، فحينئذ يمكن لنا أن نأمل على الله تعالى ونرجو عفوه وغفرانه.

2) قد حكم العلماء أن التدخين محرم أو قريبا من الحرام. وهذا مبني على الدلائل التالية:
يقول الله تعالى "وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ"
و قال أيضا "إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا"
و قال النبي صلي الله عليه وسلم في حديث أخرجه البيهقي - (6 / 69) « لا ضرر ولاإضرار من ضار ضره الله ومن شاق شق الله عليه ».
فها اليك بعض فتاوى العلماء من دول مختلفة:
ا) السعودية
"يحرم بيع الآلات الموسيقية وآلات التدخين والشيشة وغيرها من وسائل المعاصي والشرك: كالأصنام، ومجسمات الحيوانات المحنطة ونحوها؛ لأن ما حرم الانتفاع به حرم بيعه، ولأن في ذلك إعانة على المنكر والفساد، وتيسيرا لارتكاب المعاصي والوقوع في البدع والشرك.
وبالله التوفيق وصلى الله على نبينا محمد وآله وصحبه وسلم.

اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء
عضو ... عضو ... نائب الرئيس ... الرئيس
بكر أبو زيد ... صالح الفوزان ... عبد العزيز آل الشيخ ... عبد العزيز بن عبد الله بن باز"
(فتاوى اللجنة الدائمة - المجموعة الأولى - (13 / 112)

"لا يجوز الاشتراك في الجمعية المذكورة؛ لأن التدخين محرم، بيعا وشراء، واستعمالا، ولأن الكثير من المجلات يحرم الاشتراك فيهما؛ لما في نشرها من الفساد والدعوة إلى فشو المنكرات، كمجلة سيدتي والنهضة والأزياء ونحو ذلك. وأما الأرباح فتصدق بها على الفقراء خروجا من عهدتها. وبالله التوفيق، وصلى الله على نبينا محمد وآله وصحبه وسلم.
اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء
عضو ... نائب الرئيس ... الرئيس
عبد الله بن غديان ... عبد الرزاق عفيفي ... عبد العزيز بن عبد الله بن باز
(فتاوى اللجنة الدائمة - المجموعة الأولى - (14 / 358)

ب) الكويت
[592] عرض على اللجنة السؤال التالي:
…أريد أن أستفسر من سيادتكم عن التدخين وشربه فهل هو حلال أم حرام أم مكروه؟ فأرجو من سيادتكم الإفادة بذلك وجزاكم الله كل خير.

* أجابت اللجنة:
…التدخين بأنواعه ( السيجارة أو الغليون أو النارجيلة أو القصبة..) مكروه كراهة شديدة لأنه مظنة قوية للإضرار بالبدن، وقد تأكد مافيه الضرر بإعلان الجهات المختصة عن العلاقة بينه وبين كثير من الأمراض الخطيرة المستعصية. والله سبحانه وتعالى أعلم. (فتاوى قطاع الإفتاء بالكويت - (2 / 150)

ج) مصر
2 -أما التدخين فى حد ذاته فيتلخص حكمه فى أنه حرام إن حصل منه ضرر كبير على الصحة والمال ، وإلا كان مكروها ، والأولى صرف ثمنه فى مصارف الخير ، " انطر رسالتى الخاصة بذلك -مطبوعة ملحقة بمجلة الأزهر " . ولما كان التدخين يؤذى غير المدخن برائحته ، والملائكة تتأذى مما يتأذى به الإنسان كان التدخين فى المسجد بالذات مكروها بل أشد كراهة، كالثوم والبصل اللذين جاء النهى عن دخول من يأكلهما المسجد حتى لو حرم من ثواب صلاة الجماعة، فالإسلام لا ضرر فيه ولا ضرار، والمسجد ينبغى أن يصان عن كل خبيث ، كما ينبغى أن نحرص على حضور الملائكة ، وهم ملائكة الرحمة ففى ذلك خير كثير (فتاوى الأزهر - (8 / 481)

3) يقول الله تعالى "يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ" وقال أيضا تقدست أسماءه
"لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلا وُسْعَهَا"
فاختار الله ورسوله كل ما هو في طاقتنا و متيسر لنا. فمن ذالك أن الله أجار القصر للمسافر ، والمسح على الجوربين ، وأداء الصلاة جلوسا لمن لا يقدر على القيام وغيرها من التيسيرات. وحذر أن يكلفنا بما هو شاق علينا ، كما قال النبي صلي الله عليه وسلم
« لولا أن أشق على أمتي لأمرتهم بالسواك عند كل وضوء ». ) رواه البحاري تعليقا - 2/682 - دار ابن كثير ، اليمامة(

فالله أتم الإسلام بأيسر الأحكام ، وهو أعلم بما تيسر للمسلمين من عهد النبي صلي الله عليه وسلم الى قيام الساعة ، فليس علينا الا الإتباع بما هو أقرب للتقوى. كما مدح النبي صلي الله عليه وسلم ابن سمية وقال: ابن سمية ما خير بين أمرين إلا اختار أرشدهما – (أخرجه ابن أبي شيبة في مصنفه- 17/199 المجلس العلمي)

4) هناك رأيان للعلماء فى ذلك ، رأى يقول : إنها لآخر أزواجها ، ودليله أن هجيمة بنت حُيى الأوصابية أم الدرداء الصغرى خطبها معاوية بن أبى سفيان ، فأبت وقالت : سمعت أبا الدرداء يقول : قال رسول اللّه صلى الله عليه وسلم "المرأة لآخر أزواجها" ولست أريد بأبى الدرداء بديلا، وهو حديث صحيح رواه الطبرانى وأبو يعلى برجال ثقات ولفظه : "أيما امرأة توفى عنها زوجها فتزوجت بعده فهى لآخر أزواجها" "المطالب العالية لابن حجر ج 2 ص 67 ، والجامع الصغير" . وكما فعلت أم الدرداء فعلت زوجة حذيفة "تفسير القرطبى سورة الأحزاب ص 229" .
ورأى يقول : إنها ستكون لأحسنهم خلقا، وإن خيرت بينهم اختارته ، واستأنس هذا الرأى بحديث رواه الطبرانى فى معجمه الكبير، عن أنس قال :
قالت أم حبيبة لرسول الله صلى الله عليه وسلم : أرأيت المرأة يكون لها زوجان فى الدنيا فتموت ويموتان ويدخلون الجنة، لأيهما تكون ؟ قال "لأحسنهما خلقا كان عندها فى الدنيا، يا أم حبيبة ذهب حسن الخلق بخيرى الدنيا والآخرة" إحياء علوم الدين ج 3 ص 45 ، فلنترك الأمر إلى الله ، فهو من المغيبات التى لا نلتزم فى اعتقادها إلا بخبر قاطع فى ثبوته ودلالته ، ولعل القول بأنها تكون لأحسنهم خلقا أنسب لما تكون عليه الجنة من نعيم عظيم لا غل فيه ولا هم ولا حزن ) فتاوى الأزهر - (10 / 27(

5) يقول النبي صلى الله عليه وسلم في حديث أخرجه الترمذي - (4 / 209) وصححه "السمع والطاعة على المرء المسلم فيما أحب وكره ما لم يؤمر بمعصية فإن أمر بمعصية فلا سمع عليه ولا طاعة"
وقد ثبت أن النقاب واجب ، خاصة في هذا العصر الذي كثرت فيه الفتن ، فلا تجوز للمرأة أن تطيع زوجها في معصية الله تعالى.

والله تعالى أعلم
والسلام عليكم ورحمة الله
اسماعيل موسي
القاهرة






_________________
Ismail Moosa
Darul Iftaa, Miftaahulkhair
Benoni, South Africa

Solamente gli utenti registrati possono vedere link su questo forum!
Registrati oppure Autenticati su questo forum.


Resident Mufti at

Solamente gli utenti registrati possono vedere link su questo forum!
Registrati oppure Autenticati su questo forum.

Top
Profilo Invia messaggio privato HomePage
Ayesha
Utente Senior
Utente Senior


Registrato: 20/08/09 17:36
Messaggi: 296

MessaggioInviato: Gio Feb 11, 2010 12:03 pm    Oggetto: Rispondi citando

Jazakallahu khayran!
(i had sister Maria Amatullah and google translator to understand it)
on question 3 google translator wasn't much helpful.. it's saying we have look for what's easy.. so.. is it ok to sin because not sinning would just be too hard in today society?

and question 5.. has google translator translated correctly that a woman has to obey the husband even if he makes her sin? (if so...if my husband doesn't want me to wear a hijab or makes me listen to music and eat haram then i just have to do it?)
Top
Profilo Invia messaggio privato
Ismail Moosa
Maulana Mufti Sahab
Maulana Mufti Sahab


Registrato: 26/10/09 13:42
Messaggi: 181
Residenza: South Africa

MessaggioInviato: Lun Feb 15, 2010 8:28 pm    Oggetto: Rispondi citando

Assalamu alaykum,

Firstly, I sincerely apologise for the belated translation. I had to make an urgent trip to Turkey and I am still currently on in Istanbul. I tried my level best to take out time today so that I could provide the crux of what I had written above.

1) Just as there are numerous Ahādīth which discusses the mercy of Allāh Ta’ālā, there are also numerous Ahādīth which discusses the wrath and punishment of Allāh. It will be extremely preposterous for one to only rely on the mercy of Allāh and forget of His punishment. If every person was going to be forgiven for the wrong he did, what use will there be for Jahannum? People will steal, slander, commit adultery and perpetrate all type of sins and merely rely on the mercy of Allāh.

Moreover, Allāh Ta’ālā forgives whom He desires, as He mentioned,

يغفر لمن يشاء ويعذب من يشآء

“He forgives who He wants and punishes who He wants.”
What prove do we have that we will be forgiven? Thus, the principle is that ‘Faith is between having fear and hope.’ We should try our best to save ourselves from the prohibitions of Islām, and if perchance as humans we slip, then we should have hope that Allāh Ta’ālā will forgive us.

2) As for smoking, scholars have clearly ruled that it is impermissible due to the following verses:

وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ

Allāh Ta’ālā also states,
إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا

Nabi صلى الله عليه وسلم has said,
لا ضرر ولاإضرار من ضار ضره الله ومن شاق شق الله عليه ». أخرجه البيهقي - (6 / 69)

Hereunder follows the official verdicts of various scholars from different countries where they have clearly ruled that it is prohibited to smoke:

ا) السعودية
"يحرم بيع الآلات الموسيقية وآلات التدخين والشيشة وغيرها من وسائل المعاصي والشرك: كالأصنام، ومجسمات الحيوانات المحنطة ونحوها؛ لأن ما حرم الانتفاع به حرم بيعه، ولأن في ذلك إعانة على المنكر والفساد، وتيسيرا لارتكاب المعاصي والوقوع في البدع والشرك.
وبالله التوفيق وصلى الله على نبينا محمد وآله وصحبه وسلم.

اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء
عضو ... عضو ... نائب الرئيس ... الرئيس
بكر أبو زيد ... صالح الفوزان ... عبد العزيز آل الشيخ ... عبد العزيز بن عبد الله بن باز"
(فتاوى اللجنة الدائمة - المجموعة الأولى - (13 / 112)

"لا يجوز الاشتراك في الجمعية المذكورة؛ لأن التدخين محرم، بيعا وشراء، واستعمالا، ولأن الكثير من المجلات يحرم الاشتراك فيهما؛ لما في نشرها من الفساد والدعوة إلى فشو المنكرات، كمجلة سيدتي والنهضة والأزياء ونحو ذلك. وأما الأرباح فتصدق بها على الفقراء خروجا من عهدتها. وبالله التوفيق، وصلى الله على نبينا محمد وآله وصحبه وسلم.
اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء
عضو ... نائب الرئيس ... الرئيس
عبد الله بن غديان ... عبد الرزاق عفيفي ... عبد العزيز بن عبد الله بن باز
(فتاوى اللجنة الدائمة - المجموعة الأولى - (14 / 358)

ب) الكويت
[592] عرض على اللجنة السؤال التالي:
…أريد أن أستفسر من سيادتكم عن التدخين وشربه فهل هو حلال أم حرام أم مكروه؟ فأرجو من سيادتكم الإفادة بذلك وجزاكم الله كل خير.

* أجابت اللجنة:
…التدخين بأنواعه ( السيجارة أو الغليون أو النارجيلة أو القصبة..) مكروه كراهة شديدة لأنه مظنة قوية للإضرار بالبدن، وقد تأكد مافيه الضرر بإعلان الجهات المختصة عن العلاقة بينه وبين كثير من الأمراض الخطيرة المستعصية. والله سبحانه وتعالى أعلم. (فتاوى قطاع الإفتاء بالكويت - (2 / 150)

ج) مصر
2 -أما التدخين فى حد ذاته فيتلخص حكمه فى أنه حرام إن حصل منه ضرر كبير على الصحة والمال ، وإلا كان مكروها ، والأولى صرف ثمنه فى مصارف الخير ، " انطر رسالتى الخاصة بذلك -مطبوعة ملحقة بمجلة الأزهر " . ولما كان التدخين يؤذى غير المدخن برائحته ، والملائكة تتأذى مما يتأذى به الإنسان كان التدخين فى المسجد بالذات مكروها بل أشد كراهة، كالثوم والبصل اللذين جاء النهى عن دخول من يأكلهما المسجد حتى لو حرم من ثواب صلاة الجماعة، فالإسلام لا ضرر فيه ولا ضرار، والمسجد ينبغى أن يصان عن كل خبيث ، كما ينبغى أن نحرص على حضور الملائكة ، وهم ملائكة الرحمة ففى ذلك خير كثير (فتاوى الأزهر - (8 / 481)

3) Allāh Ta’ālā mentioned,

"يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ"

“Allah intends what is easy for you and He does not intend what is difficult for you.”

He also said,

"لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلا وُسْعَهَا"

“Allah does not impose upon a person what is beyond his ability.”
Hence, Allāh and His messenger صلى الله عليه وسلم already chose what is the easiest, best and most convenient for us when legislating the laws. They took extreme precaution in not imposing on us actions which will be difficult for us. There are numerous examples in Shari’a which testifies that Allāh Ta’ālā and His noble messenger only desired what is easy for us. To make masāh on khufayn and jawrabayn, qasr in salāh for a traveler, the permissibility for the sick to sit and pray, etc are just a few examples. It is precisely for this reason that siwāk is not compulsory for every wudhu. Nabi صلي الله عليه وسلم said,

« لولا أن أشق على أمتي لأمرتهم بالسواك عند كل وضوء ». ) رواه البحاري تعليقا - 2/682 - دار ابن كثير ، اليمامة(


“Had I not feared it will be difficult on my Ummah, I would have commanded them to use siwāk for every Ṣalāh.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhāri Ta’līqan 2/682)

Thus, Allāh Ta’ālā already completed our religion and made binding upon us the easiest of commands. Indeed, He knew what will be easy for the Ummah till the Day of Judgment. We now have no alternative but to follow the Dīn as it was revealed to Nabi صلى الله عليه وسلم. In fact, we should now choose that which is closest to piety. As Nabi صلى الله عليه وسلم praised Ibn Sumaiyah (May Allah Ta'ala be pleased with him) by saying,

ابن سمية ما خير بين أمرين إلا اختار أرشدهما – (أخرجه ابن أبي شيبة في مصنفه- 17/199 المجلس العلمي)

“Ibn Sumayya is never given a choice exept he choose the one closes the one closer to piety.” (Al-Muṣṣannaf of Ibn Abi Shayba 17/199 Al-Majlis al-‘Ilmi)

A similar narration appears in Sunan al-Tirmīdhi and Al-Mustadrak of Imām Hākim wherein Nabi (Sallallahu 'Alayhi Wasallam) praised 'Ammar (Radiyallahu 'Anhu):

ما خير عمار من أمرين إلا اختار أرشدهما روها الترمذي و قال قال هذا حديث حسن غريب لا نعرفه إلا من هذا الوجه من حديث عبد العزيز بن سياه وهو شيخ كوفي – (سنن الترمذي 5/668 دار إحياء التراث) ، ورواه الحاكم في مستدركه سكت عنه الذهبي في التلخيص)

“ ‘Ammār does not choose between two matters except that he chooses the one closer to piety.” (Sunan al-Tirmīdhi and Al-Mustadrak of Hākim)

[Note – In some copies of Sunan al-Tirmīdhi the words اشدهما (more difficult) appear instead of ارشدهما. The meaning of the Ḥadīth then would be, “When ‘Ammār is given a choice between two things, he would choose the more difficult action.” This narration also appears in Sunan al-Kubrā of Imām Nasa’i. Thus, all the laws of Islām are now easy even if we attempt to choose that which apparently seems difficult (we will still be practicing on what is easy). We have no right now to further simplify the laws which Allāh has already simplified for us through His infinite wisdom]

4) There are two views of ‘Ulamā on this issue. Some claim that the wife will be with that husband which she had last in this world. They base this on the fact that when Mu’āwiyyah bin Abi Sufyān proposed to marry Hujaimah bint Huyay (May Allah Ta'ala be pleased with them), the latter declined the proposal saying, “I heard Abu Dardā quoting the prophet of Allāh as saying,

"المرأة لآخر أزواجها"

“A woman will be with her last husband.”

I do not want anyone else as a substitute for Abu Dardā (May Allah Ta'ala be pleased with him). This is an authentic narration narrated by Imām aṭ-Ṭabrāni and Abū Ya’lā with authentic narrators. (Refer to Mutālab al-‘Āliyyah 2/67 and Jāmi’ aṣ-Ṣaghīr) A simiair incident is also mentioned of the wife of Hudhaifa (May Allah Ta'ala be pleased with him) i.e. she refused to marry after him so that she could be with him in paradise.

Other scholars opine that she will be with that husband who the wife would have inevitably chosen because of his beautiful character. The basis of this view is the following Ḥadīth narrated by Imām aṭ-Ṭabrāni in al-Mu’jam al-kabīr,

عن أنس قال :قالت أم حبيبة لرسول الله صلى الله عليه وسلم : أرأيت المرأة يكون
لها زوجان فى الدنيا فتموت ويموتان ويدخلون الجنة، لأيهما تكون ؟ قال "لأحسنهما خلقا كان عندها فى الدنيا، يا أم حبيبة ذهب حسن الخلق بخيرى الدنيا والآخرة"

Anas (May Allah Ta'ala be pleased with him) mentions that Umm Ḥabībah once asked Nabi صلى الله عليه وسلم: “O Prophet of Allah, if a woman has two husbands in this world and after death they all enter Jannah, with who will she be?” Nabi صلى الله عليه وسلم replied, “She will be with that husband who had the best character in this world. O Umm Ḥabībah, the person who has good character will be blessed with the good in this world as well as the hereafter.” (See Iḥyā ‘ulum ad-Dīn 3/45)
Seeing that both views are supported with Aḥādīth, the best is to leave the decision to Allāh Ta’ālā. This is an issue of the unseen which we are not obliged to delve into.

5) Nabi صلى الله عليه وسلم mentions,

"السمع والطاعة على المرء المسلم فيما أحب وكره ما لم يؤمر بمعصية فإن أمر بمعصية فلا سمع عليه ولا طاعة" (أخرجه الترمذي - 4 / 209 وصححه)

“A person should listen and obey what he likes and what he abhors as long as it is not a sin. If he is commanded to perpetrate a sin, he should not listen nor should he obey.” (Sunan at-Tirmīdhi 4/209)
It is established from ample proofs that the Niqāb (face veil) is compulsory according to all four madhabs. The compulsion further increases in this age when immodesty has become so widespread. Hence, it will not be permissible for a woman to obey her husband on this issue which entails the displeasure of Allāh Ta’ālā.

And Allah Ta'ala knows best

Wassalām

_________________
Ismail Moosa
Darul Iftaa, Miftaahulkhair
Benoni, South Africa

Solamente gli utenti registrati possono vedere link su questo forum!
Registrati oppure Autenticati su questo forum.


Resident Mufti at

Solamente gli utenti registrati possono vedere link su questo forum!
Registrati oppure Autenticati su questo forum.

Top
Profilo Invia messaggio privato HomePage
Ayesha
Utente Senior
Utente Senior


Registrato: 20/08/09 17:36
Messaggi: 296

MessaggioInviato: Mer Feb 17, 2010 12:01 pm    Oggetto: Rispondi citando

Assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuHu
Respected Mufti,
jazakallahu khayran!

wassalam,
Amatullah
Top
Profilo Invia messaggio privato
Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> -Servizio Fatawa - Responsi giuridici!- Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora
Pagina 1 di 1

 
Vai a:  
Non puoi inserire nuovi argomenti
Non puoi rispondere a nessun argomento
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi votare nei sondaggi
c d
e



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpbb.it

Abuse - Segnalazione abuso - Utilizzando questo sito si accettano le norme di TOS & Privacy.
Powered by forumup.it forum gratis free, crea il tuo forum gratis free ora! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.055