Indice del forum Informazioni sull'Islam
In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dì, "Egli, Allah è Unico, Allah è l'Assoluto. Non ha generato, non è stato generato e nessuno è eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)

FAQFAQ   CercaCerca   Lista utentiLista utenti   GruppiGruppi   RegistratiRegistrati 
 ProfiloProfilo   Messaggi privatiMessaggi privati   Log inLog in 

Videogiochi

Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> -Servizio Fatawa - Responsi giuridici!-
Precedente :: Successivo  
Autore Messaggio
Ads

Inviato: Gio Ago 13, 2020 4:00 pm    Oggetto: Ads

Incognita
Utente Senior
Utente Senior

MessaggioInviato: Dom Set 18, 2011 8:23 pm    Oggetto: Rispondi citando

faccio una domanda siccome mi piacciono molto i videogiochi
e in essi ci sono immagini e allora è rappresentazione di esseri umani sulla tv non sui vestiti e quindi c'è qualche divergenza ma è quasi identico vorrei sapere sè è haram giocare ad esempio a un videogioco di calcio anche sè suppongo di si però il mio parere è solo un opinione,una deduzione.Lo dico prima,scusate la prolissità io a volte sintetizzo molto altre scrivo cose tipo poemi,comunque da quando ero molto piccolino che mi sono appassionato astaghfirullah sè sono un pò fanatico,avevo ricevuto in regalo l'atari 2006 che è la prima console che ho posseduto pensate che nel gioco di calcio la palla era quadrata e non rotonda e i giocatori erano disegnati come gli omini che si disegnano alle elementari non sò sè immaginate erano fatti con un quadrato sulla testa cerco di dirvi qualche dettaglio,di specificare le gambe erano due rettangoli (mi scappa da ridere veramente) ora c'è pes pro evolution soccer per esempio della playstation 3 che ha una grafica bellissima a tal punto che i giocatori sono riprodotti in modo simile a quelli veri intendo nel disegno anche sè sono ostile all'emulazione perchè mi sembra che si tenti di imitare la creazione del Creatore anche sè è impossibile farlo ecco perchè ho fatto questa domanda,spero inshAllah di avere una risposta al mio quesito e continuo dicendo che dopo ho avuto molte altre console quasi tutte,dal nintendo 8 bit al super nintendo,al sega mega drive la playstation 1 2 3 e mi fermo perchè sono molte da elencare poi non è la reclam o un spot pubblicitario e qui non è blockbuster o game shop o alex computer o un sito dove discutere di ciò infatti sono consapevole che parlarne sia un errore con qualcosa di giusto astaghfirullah magari anche ad alcuni fratelli come a me o quasi gli piacciono i videogame e capiscono o sono interessati a sapere sè non è consentito l'utilizzo di tutti o solo di certi videogiochi e a parte quelli che già da solo sei consapevole inshAllah che sono vietati volevo sapere sè il calcio era illecito perchè ho il dubbio,un grande sospetto,a volte penso di si poi non lo sò quindi chiedo,cerco di informarmi io poi ora faccio altre cose sono diverso,sono cresciuto non è che nell'ozio passo la giornata a giocarci ma qualche partita mi piace molto farla da solo ma meglio in compagnia,poi per me quelli che si convertono essendo abituati a un tenore di vita diverso per quanto cambiano non variano propio totalmente tipo una cosa che è molto mutata o almeno non tutti e qualcosa di me è rimasto com'era qualcosa no.

As Salamu Aleycum e grazie sè mi sopportate ma io sono sempre me stesso e mi mostro come sono pregi,difetti sè mi criticano o mi fanno i complimenti

L'ultima modifica di Incognita il Mar Set 20, 2011 2:19 pm, modificato 2 volte
Profilo Invia messaggio privato
Sufi Aqa
Amministratore - خادم
Amministratore - خادم

MessaggioInviato: Lun Set 19, 2011 12:45 am    Oggetto: Rispondi citando

INCOGNITA ha scritto:
e in essi ci sono immagini e allora è rappresentazione di esseri umani sulla tv non sui vestiti e quindi c'è qualche divergenza ma è quasi identico sè sia haram giocare ad esempio a un videogioco di calcio anche sè suppongo di si però il mio parere è solo un opinione,una deduzione.Lo dico prima,scusate la prolissità io a volte sintetizzo molto altre scrivo cose tipo poemi,comunque da quando ero molto piccolino che mi sono appassionato astaghfirullah sè sono un pò fanatico,avevo ricevuto in regalo l'atari 2006 che è la prima console che ho posseduto pensate che nel gioco di calcio la palla era quadrata e non rotonda e i giocatori erano disegnati come gli omini che si disegnano alle elementari non sò sè immaginate erano fatti con un quadrato sulla testa cerco di dirvi qualche dettaglio,di specificare le gambe erano due rettangoli (mi scappa da ridere veramente) ora c'è pes pro evolution soccer per esempio della playstation 3 che ha una grafica bellissima a tal punto che i giocatori sono riprodotti in modo simile a quelli veri intendo nel disegno anche sè sono ostile all'emulazione perchè mi sembra che si tenti di imitare la creazione del Creatore anche sè è impossibile farlo ecco perchè ho fatto questa domanda,spero inshAllah di avere una risposta al mio quesito e continuo dicendo che dopo ho avuto molte altre console quasi tutte,dal nintendo 8 bit al super nintendo,al sega mega drive la playstation 1 2 3 e mi fermo perchè sono molte da elencare poi non è la reclam o un spot pubblicitario e qui non è blockbuster o game shop o alex computer o un sito dove discutere di ciò infatti sono consapevole che parlarne sia un errore con qualcosa di giusto astaghfirullah magari anche ad alcuni fratelli come a me o quasi gli piacciono i videogame e capiscono o sono interessati a sapere sè non è consentito l'utilizzo di tutti o solo di certi videogiochi e a parte quelli che già da solo sei consapevole inshAllah che sono vietati volevo sapere sè il calcio era illecito perchè ho il dubbio,un grande sospetto,a volte penso di si poi non lo sò quindi chiedo,cerco di informarmi io poi ora faccio altre cose sono diverso,sono cresciuto non è che nell'ozio passo la giornata a giocarci ma qualche partita mi piace molto farla da solo ma meglio in compagnia,poi quelli che si convertono per quanto cambiano secondo me non mutano propio totalmente almeno non tutti e qualcosa di me è rimasto com'era qualcosa no.

As Salamu Aleycum e grazie sè mi sopportate ma io sono sempre me stesso e mi mostro come sono pregi,difetti sè mi criticano o mi fanno i complimenti

In sostanza:

Domanda:

"Sono permessi i videogiochi in cui vi sono raffigurazioni di esseri viventi".

La inoltro al Mufti insha'Allah..

Solamente gli utenti registrati possono vedere link su questo forum!
Registrati oppure Autenticati su questo forum.

Blog in italiano:

Ottima applicazione per gli orari della preghiera:

Profilo Invia messaggio privato HomePage
Incognita
Utente Senior
Utente Senior

MessaggioInviato: Lun Set 19, 2011 7:07 pm    Oggetto: Rispondi citando

InshAllah jazakallahu khairan As salamu aleycum

Sufi Aqa
Amministratore - خادم
Amministratore - خادم

MessaggioInviato: Mer Set 21, 2011 1:22 pm    Oggetto: Rispondi citando

'Umar Andrea ha scritto:
INCOGNITA ha scritto:
e in essi ci sono immagini e allora è rappresentazione di esseri umani sulla tv non sui vestiti e quindi c'è qualche divergenza ma è quasi identico sè sia haram giocare ad esempio a un videogioco di calcio anche sè suppongo di si però il mio parere è solo un opinione,una deduzione.Lo dico prima,scusate la prolissità io a volte sintetizzo molto altre scrivo cose tipo poemi,comunque da quando ero molto piccolino che mi sono appassionato astaghfirullah sè sono un pò fanatico,avevo ricevuto in regalo l'atari 2006 che è la prima console che ho posseduto pensate che nel gioco di calcio la palla era quadrata e non rotonda e i giocatori erano disegnati come gli omini che si disegnano alle elementari non sò sè immaginate erano fatti con un quadrato sulla testa cerco di dirvi qualche dettaglio,di specificare le gambe erano due rettangoli (mi scappa da ridere veramente) ora c'è pes pro evolution soccer per esempio della playstation 3 che ha una grafica bellissima a tal punto che i giocatori sono riprodotti in modo simile a quelli veri intendo nel disegno anche sè sono ostile all'emulazione perchè mi sembra che si tenti di imitare la creazione del Creatore anche sè è impossibile farlo ecco perchè ho fatto questa domanda,spero inshAllah di avere una risposta al mio quesito e continuo dicendo che dopo ho avuto molte altre console quasi tutte,dal nintendo 8 bit al super nintendo,al sega mega drive la playstation 1 2 3 e mi fermo perchè sono molte da elencare poi non è la reclam o un spot pubblicitario e qui non è blockbuster o game shop o alex computer o un sito dove discutere di ciò infatti sono consapevole che parlarne sia un errore con qualcosa di giusto astaghfirullah magari anche ad alcuni fratelli come a me o quasi gli piacciono i videogame e capiscono o sono interessati a sapere sè non è consentito l'utilizzo di tutti o solo di certi videogiochi e a parte quelli che già da solo sei consapevole inshAllah che sono vietati volevo sapere sè il calcio era illecito perchè ho il dubbio,un grande sospetto,a volte penso di si poi non lo sò quindi chiedo,cerco di informarmi io poi ora faccio altre cose sono diverso,sono cresciuto non è che nell'ozio passo la giornata a giocarci ma qualche partita mi piace molto farla da solo ma meglio in compagnia,poi quelli che si convertono per quanto cambiano secondo me non mutano propio totalmente almeno non tutti e qualcosa di me è rimasto com'era qualcosa no.

In sostanza:

Domanda:

"Sono permessi i videogiochi in cui vi sono raffigurazioni di esseri viventi".

La inoltro al Mufti insha'Allah..

Risposta di Mufti Ismail Moosa:

" Assalamu alaykum

In order to respond to this query, there are two separate issues which need to be discussed, viz: 1) Digital Photography 2) Entertainment in Islam.

In order to determine the ruling of digital photography, let us first ascertain the ruling on photos.

PHOTOS

There are numerous Ahadith which speaks against photos of animate objects. Just to to cite a few:

(1) Abu Talha (RA) narrates, “Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, The angels do not enter a house wherein there is a dog or Pictures”. (Bukhari and Muslim)

(2) Abdullah Ibn Mas’ud narrates, “I heard Rasulullah sallallahu alaihi wasallam saying, The picture makers will be punished most severely by Allah”. (Bukhari and Muslim)

(3) Ibn Abbas narrates on the authority of Maimoonah (RA), “Verily, Jibraeel promised to meet me last night, but, he never met me. I take oath by Allah that he never broke a promise with me”. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam then realized that there was a puppy under the bed. He ordered the dog to be removed, and it was expelled. He, then, flushed water on the place where the dog was. During the afternoon Jibraeel met Rasulullah sallallahu alaihi wasallam. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam then said, “Verily, you promised to meet me last night”. Jibraeel replied, “Yes. But we do not enter a home wherein there is a dog or a picture”. (Muslim)

(4) Aisha (RA) narrates, “Verily, Rasulullah sallallahu alaihi wasallam did not leave anything in his home which had pictures on it, but broke it”. (Bukhari)

(5) Aisha (RA) narrates that she purchased a cushion, which had pictures on it. When Rasulullah sallallahu alaihi wasallam saw it he stood in the entrance and did not enter. I discerned displeasure on his face. I said, “I repent to Allah and his messenger. What sin have I committed?” Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “What is the cushion?” I said, “I have purchased it for you to sit and lean against”. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “Verily, the people of these pictures will be punished on the day of Qiyamah. It will be said to them, Give life to that which you have created”. And Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “Verily, the angels do not enter a home wherein there are pictures”. (Bukhari and Muslim)

(6) Aisha (RA) narrates that she had hung a curtain having pictures on it on the verandah. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam snatched it off. (Bukhari and Muslim)

(7) Aisha (RA) narrates, Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “The severest punished persons on the day of Qiyamah will be those who imitated the creation of Allah”. (Bukhari and Muslim)

(8) Ibn Abbas (RA) narrates, “I heard Rasulullah sallallahu alaihi wasallam saying, Every picture maker will be in the fire. A life will be created for every picture the picture maker made, and he will be tortured in hell” (Bukhari and Muslim)

(9) Ibn Abbas (RA) narrates “I heard Rasulullah sallallahu alaihi wasallam saying, “Whosoever makes a picture will be punished and he will be forced to give life to the pictures, and he will not be able to do so”. (Bukhari)

(10) Ibn Umar (RA) narrates Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said,” These people who make these pictures will be punished on the day of Qiyamah. It will be said unto them, Give life to that which you have created”. (Bukhari)

(11) Abu Zurah (RA) said, I entered with Abu Huraira (RA) a house in Madinah. Abu Huraira (RA) saw on top of the house a picture maker busy drawing pictures. On seeing him he said, “I heard Rasulullah sallallahu alaihi wasallam saying, that Allah Ta’aala said, “Who is more unjust than that person who imitates my creation. Let him then create a grain, and let him create an atom”. (Bukhari)

(12) Ibn Juhaifah (RA) narrates on the authority of his farther that, “Rasulullah sallallahu alaihi wasallam cursed the devourer of interest, the giver of interest, the one who tattoos, the one who desires to be tattooed, and the picture maker” (Bukhari)

(13) Abu Huraira (RA) narrates Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “On the day of Qiyamah a neck (a beast) will emerge with two eyes, two ears and a tongue. This neck will say, “I have been appointed over three types of people, every rebellious aggressor, everyone who associated a god with Allah, and the picture makers” (Tirmizi)

(14) Saeed bin Abil Hassan (RA) narrates, “I was with Ibn Abbas (RA) when a man came to him and said, “I am a person who derives a living from making pictures”. Ibn Abbas (RA) said, “I shall narrate to you only that which I have heard from Rasulullah sallallahu alaihi wasallam. I heard him say, “Whoever makes a picture will be punished by Allah. He the picture maker will be ordered to breathe life in to the picture, but he will never be able to do so”. (Bukhari)

(15) Aisha (RA) narrates, when Rasulullah sallallahu alaihi wasallam became ill certain of his wives were discussing about a temple named, Mariyah. Umme Salmah (RA) and Umme Habibah (RA) had visited Abyssinia and they were describing the beauty of the temple and the pictures in that temple. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam raised his head and said, “When a pious man among those people dies they erect a place of worship at his grave and draw in it those pictures. They are worst of all creations”. (Bukhari and Muslim)

(16) Ibn Abbas (RA) narrates Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said, “The severest punished on the day of Qiyamah will be a person who killed a prophet or was killed by a prophet, the person who killed any of his parents, the picture makers, and an Alim who did not derive benefit from his knowledge”. (Mishkaat ul Masabih)

(17) Jaabir (RA) narrates, Rasulullah sallallahu alaihi wasallam commanded Umar Ibn Khattab (RA) during the period of the conquest of Makkah whilst he was in Bathaa, to go to the Kabaah and destroy every picture therein. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam did not enter the Kabaah until every picture was eliminated”, (Abu Dawood)

(18) Usamah Zaid narrates “Rasulullah sallallahu alaihi wasallam entered the Kabaah and saw in it a picture. He then ordered me. I brought a bucket of water and destroyed the picture with water. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam was saying, “May Allah destroy those who make pictures of that which they do not create”. (Sharhul Maanil Athaar of Tahaawi)

(19) Abu Zubair (RA) narrates, “I questioned Jaabir (RA) regarding pictures in the room and about a person who makes these pictures. Jaabir (RA) said that Rasulullah sallallahu alaihi wasallam threatened against this”. (Sharhul Maanil Athaar of Tahaawi)

(20) Ibn Hussain narrates, “Ali Bin Abi Taalib (RA) said to me, “I send you on that errand which Rasulullah sallallahu alaihi wasallam sent me, Ie. you leave no picture, but destroy it, Leave no high grave but flatten it”. (Muslim)

(21) Ali (RA) narrates, “I prepared food and invited Rasulullah sallallahu alaihi wasallam. He came and entered. He then saw a curtain on which were pictures. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam then went out and said, “Verily, the angels do not enter a home in which there are pictures”. (Sunnan un Nasaai)

(22) Jaabir (RA) narrates, Rasulullah sallallahu alaihi wasallam forbade pictures in homes, and he forbade making these pictures”. (Tirmizi)

(23) Aisha (RA) narrates, “We had a curtain on which was the picture of a bird. As one entered one would be facing it. Rasulullah sallallahu alaihi wasallam said to me, “Turn it away from me, for whenever I see it, I think of the World” (Muslim)

(24) In Syria Hazrat Umar (RA) turned down an invitation because of the presence of pictures on the premises. (Kanzul Ummal)

Every true Muslim will realize from the few Prophetic Traditions mentioned above that Rasulullah sallallahu alaihi wasallam was categorical in his rejection and emphatic in his prohibition of this evil act. The sincere Muslim, no matter how unlearned he may be, will immediately realize upon reading these Traditions that there is no doubt whatsoever in the validity of the Islamic prohibition of this practice of photography of animate objects.

DIGITAL PHOTOGRAPHY

Many people assume that photography of animate objects is permissible. This claim pivots on another claim, viz.; a photograph is not a picture. They assert photography can not be described as picture making. They further state that a photo is not a picture, but it is a reflection similar to the reflected image in a mirror or in water or on any polished surface. This comparison is absurd to the extreme. The basic difference between the mirror image and the image on the photograph is that the mirror image is a reflection on the object, which stands in its presence. All unprejudiced will concede this indisputable fact. On the other hand the image on the photograph is a permanent Picture and not a mere reflection dependant upon the perpetual presence of the object for its existence. There are many other differences between the mirror image and the image of a photograph. It is either gross ignorance or deliberate falsification of the truth to allege that the image on the photograph is a reflection and not a picture.

During the time of the Prophet صلى الله عليه و سلم there existed various ways of producing a picture; e.g. carving, painting, tracing, drawing, etc. The Prophet صلى الله عليه و سلم prohibited all these different types of pictures. In other words, the Prophet صلى الله عليه و سلم declared that pictures are prohibited and not the means of taking the photo. The ruling of picture-making does not change by the changing of the tool with which the picture is produced.

The invention of a camera merely marks yet another method of taking a photo. In order to understand this further it is essential that you understand the definition of a photograph.

The Oxford Dictionary defines the term ‘photograph’ thus, “a picture taken by means of the chemical action of light on a sensitive film.”

The American heritage dictionary has defined it as “An image, especially a positive print, recorded by a camera and reproduced on a photosensitive surface.”

The Websters revised unabridged dictionary, “A picture or likeness obtained by photography.”

These citations prove that a photograph is a picture (and not a mere reflection). Therefore, they will fall in the ambit of the explicit prohibition which is found in the numerous authentic Ahadith mentioned above.

DEOBANDI ULAMA ON DIGITAL PHOTOGRAPHY

The view of the vast majority of Deobandi scholars is that digital pictures are NOT permissible. Amongst others, the following great luminaries have clearly mentioned that digital pictures are ḥarām:

Moulānā Ashraf ‘Ali Thānawi (Imdād al-Fatāwā, 4/253-4)

‘Allāmāh Zafar Aḥmad ‘Uthmāni (Imdād al-Aḥkām, 4/382-4)

Moulānā ‘Abd al-Karīm Saheb Gumthalwi (Imdād al-Aḥkām, 4/372-3)

Mufti Shafi’ Saheb (Imdādul Muftīn, Fatāwā Dār al-‘Ulūm, V.2 pp. 991-2), (Jawāhir al- Fiqh, 3/227-8)

Mufti ‘Azīz ar-Raḥmān Saheb (‘Azīz al-Fatāwā, Fatāwā Dār al-‘Ulūm Deoband, 2/742-3)

Mufti Maḥmūd Saheb (Fatāwā Maḥmūdiyyah, 5/90-1)

Mufti Rashīd Aḥmad Saheb Ludhyānwi (Aḥsan al-Fatāwā, 8/191)

Moulānā Muḥammad Yūsuf Saheb Ludhyānwi (Āp kê Masāil, 10/309-10)

Mufti Sayyid ‘Abd ar-Raḥīm Saheb Lājpuri (Fatāwā Rahīmiyyah, 6/271)

Mufti Kifāyatullah Saheb (The Biography of Mufti Kifāyatullah)

Shaikh al-Islām Moulānā Husain Aḥmad Madani (Ma’ārif wa Ḥaqāiq, 380

Mufti Shu’aib Ālam (Jami’ah ‘Ulūm-e-Islāmiyyah, ‘Allāmah Binnūri Town, Karachi), Hafithahullah (Bayyināt, Ramadhān/Shawwāl 1429H)

(References taken from the Jami’atul ‘Ulama Gauteng newsletter).

Furthermore, majority of the present day Deobandi scholars issue the fatwā of impermissibility. Many are aware that approximately a year back many senior ‘Ulamā- including the very teacher of Mufti Taqi Sāheb- wrote a refutation on Mufti Taqi Sāheb because of his isolated view on this issue in the Deobandi School.

Thus, the best thing for a layman would be to exercise precaution. Due to the various different views, the least is that there is doubt on the permissibility of digital photography. In a Ḥadīth of Ṣaḥīḥ al-Bukhāri and Ṣaḥīḥ Muslim, Nabi صلي الله عليه وسلم has advised,

عن عامر قال سمعت النعمان بن بشير يقول سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول الحلال بين والحرام بين وبينهما مشبهات لا يعلمها كثير من الناس فمن اتقى المشبهات استبرأ لدينه وعرضه ومن وقع في الشبهات كراع يرعى حول الحمى يوشك أن يواقعه ألا وإن لكل ملك حمى ألا إن حمى الله في أرضه محارمه ألا وإن في الجسد مضغة إذا صلحت صلح الجسد كله وإذا فسدت فسد الجسد كله ألا وهي القلب (أخرجه البخاري- ( 1 / 20) ومسلم - (3 / 1219 (

“The ḥalāl is clear and the ḥarām is clear. Between the two there are doubtful matters concerning which people do not know whether they are ḥalāl or ḥarām. One who avoids them in order to safeguard his religion and his honor is safe, while if someone engages in a part of them he may be doing something ḥarām, like one who grazes his animals near the ḥimā (the grounds reserved for animals belonging to the King which are out of bounds for others’ animals); it is thus quite likely that some of his animals will stray into it. Truly, every king has a ḥimā, and the ḥimā of Allāh is what He has prohibited. So Beware, in the body there is a flesh; if it is good, the whole body is good, and if it is corrupt, the whole body is corrupt, and behold, it is the heart.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhāri, 1/20, Ṣaḥīḥ Muslim, 3/1219)

Interestingly, Mufti Taqi Saheb himself mentions under the commentary of this Ḥadīth that the ‘doubtful matters’ are those in which ‘Ulamā differ. Thus, when ‘Ulamā differ, the layman should choose the more precautional view. (Dars ‘Uthmāni)

Especially when one reads the stern warning mentioned in the noble Aḥādīth about pictures; it really instills fear in the hearts of true believers. Who of us can live with the curses of Allāh?

ENTERTAINMENT IN ISLAM

In Imam Suyuti’s al-Jami’ al-Sagir, v.1 p.62, it is reported:
Prophet Muhammad ﷺ said:
“Carry on playing and enjoying for I dislike harshness in your religion.”

In Maraasil Abu Dawood, it is recorded:
Prophet Muhammad ﷺ said:
“Refresh your hearts from time to time.”

The Fuqahaa (Muslim jurists) have directed that entertainment and leisure will only be permissible if the following conditions are adhered to:

a) The activity should not contain any Haraam elements. (eg; Music, Gambling, Exposing the private parts (satr) etc).

b) The entertainment/activity should not distract one from the Sunan Mu’akkadah Ibadah and obligatory duties. (eg; Salah, obedience to parents, attending to ones chores).

c) The activity/ (games or entertainment) should not cause one to become unmindful and inconsiderate to others. (eg; using abusive language, belittling others etc).

d) It should not have a negative impact on ones daily responsibilities.

e) The entertainment/game should not be of such a nature that one becomes obsessed with it nor should there be over indulgence.

f) There should be no extravagance or imitation of the salient features of the Kuffaar. (Like bursting fireworks etc).

g) The entertainment should not be of such a nature that belittles Islam directly or indirectly. (eg; comedy shows etc).

h) There should be no intermingling of sexes. Generally, in places of entertainment it is difficult to avoid this issue resulting in severe damage to our Imaan.

Based on the above, beside the issue of animate pictures, video games will still not be permissible due to the following:

1) Almost all Video games have music. Please find a detailed ruling of music on the following:

,

2) Many studies show that Video games are addictive. This causes a person to become so involved that he forget about Salah and become oblivious of his daily chores,

3) Many games teaches wrong values.

OTHER HARMS OF VIDEO GAMES

· Many Video Games have violence, aggression, vengeance, bad language etc which all have a negative influence on the one playing them. One report mentions "While research on video games and aggressive behavior must be considered preliminary, it may be reasonably inferred from the more than 1,000 reports and studies on television violence that video game violence may also contribute to aggressive behavior and desensitization to violence"

· Women are often portrayed as weaker characters that are helpless or sexually provocative.

· A team of 8 members (Craig A. Anderson, Leonard Berkovitz, Edward Donnerstein, L. Rowell Huesmann, James D. Johnson, Daniel Linz, Neil M. Malamuth and Ellen Wartella) authored a report titled “The Influence of Media Violence on Youth”. In it they mention:

“Violent video games have recently surpassed violent music videos and even violent TV as a matter of concern to parents and policymakers. There are several reasons for this. First, children are spending an increasingly large amount of time playing video games. Second, a large portion of these games contain violence. Third, because the children playing these games are active participants rather than observers, they may be at increased risk of becoming aggressive themselves. The impact of exposure to violent video games has not been studied as extensively as the impact of exposure to TV or movie violence; however, on the whole, the results reported for video games to date are very similar to those obtained in the investigations of TV and movie violence (Anderson & Bushman, 2001; Anderson et al., in press).”
(www.psychologicalscience.org)

· Excessive play of video game playing makes a person socially isolated and rather lazy. It causes a person to spend less time in other activities such as doing homework, reading, sports, and interacting with the family and friends.
"For children without games, scores go up over time," said Robert Weis of Denison University in Ohio, co-author of the study. "For boys with games, scores remain relatively stable. You don't see the typical development in reading and writing."

The ESA responded, saying: "Can anyone be surprised that kids tend to play more with new videogames, or toys or bicycles, than with the older ones?"

· Video games may also have bad effects a persons health, including obesity, video-induced seizures. and postural, muscular and skeletal disorders, such as tendonitis, nerve compression, carpal tunnel syndrome. A 2009 report by the Centers for Disease Control and Prevention studied a 2006 online survey of 552 people from Washington state. It found the average gamer from this sample was 35, male, overweight, aggressive, introverted and often depressed. Of online gamers aged 8 to 34, nearly 12% showed multiple signs of addiction.”

· A study by the Minneapolis-based National Institute for Media and the Family suggests that video games can be addictive for kids, and that the kids' addiction to video games increases their depression and anxiety levels. Addicted kids also exhibit social phobias. Not surprisingly, kids addicted to video games see their school performance suffer.

· In a news report from Australia, the following is stated:
“The father of a 15-year-old Perth computer-game addict has described the family’s extraordinary nightmare – comparing it to heroin addiction.
Wanting only to be known as Lee, the distressed dad told The Sunday Times his son’s life had spiralled out of control in the past 14 months.
The Year 11 Ballajura Community College student has not attended classes for two months.
He spends his time alone in a dark room playing the RuneScape game for up to 16 hours a day.”(News.com.au)

· Reports show that video games are addictive. (http://health.usnews.com/health-news/articles/2008/05/07/addiction-to-video-games-a-growing-concern)

· In another study conducted by Gentile, Lynch, Linder & Walsh (2004, p.6) "adolescent girls played video games for an average of 5 hours a week, whereas boys averaged 13 hours a week". The authors also stated that teens who play violent video games for extended periods of time:

Tend to be more aggressive
Are more prone to confrontation with their teachers
May engage in fights with their peers
See a decline in school achievements. (Gentile et al, 2004).

Based on all the above, it becomes clear that there is no place for video games in Islam. We as Muslims need to use our abilities and capabilities more constructively, understanding that we were sent to this world to prepare for the hereafter.

And Allāh Ta’ālā knows best.

The narrations above are sufficient to elaborate the prohibition of pictures or photographs. Photography is simply another name for the modern method of capturing and making pictures. In fact, Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) has foretold that a time will come when people will change the names of forbidden things and then (due to its different name) regard it as lawful. Photography is one such example. Thus the practice of photographing animate objects is a sin. One who indulges in this will be punished in the Hereafter and he will be forced to give life to it, which he will not be able to do, hence increasing his agony. A home wherein pictures of animate objects (people, animals, etc.) is displayed is deprived of the blessings of the angels, who do not enter such homes. Therefore, one should totally refrain from this sin.

[Mufti Ismail Moosa]
".

Inoltre, ho solo ora visto che il Mufti aveva già risposto ad una domanda simile su questo forum:

Domanda:

"5) E' generalmente lecito giocare ai videogiochi, mettendo da parte la questione delle immagini animate?"

Risposta:

"5) I videogiochi sono leciti alle seguenti condizioni:

A) I giochi siano del tipo che porta beneficio, per esempio rendono attivi, sviluppano l'intelletto, potenziano la memoria, ecc.
In breve non deve essere un modo per perdere il proprio tempo, al contrario ci deve essere qualche beneficio.
Fate riferimento al testo qui sopra di ‘Allāmah Shāmi sulla ragione della proibizione degli scacchi e del backgammon.

B) Non ci sia musica.

C) Non devono far trascurare le proprie preghiere ed il ricordo di Allah Ta'ala.

D) Non ci siano immagini di oggetti animati. La nostra Dar al-iftā, così come la grande maggioranza dei sapienti Deobandi sono chiari sul fatto che la fotografia digitale non sia lecita. Accendendo uno schermo in cui compare una foto digitale, si ricade nella situazione di essere un "musawwir" (colui che fa' immagini). Questo poiché si stanno convertendo onde elettriche in un'immagine, perciò, semplicemente accendendo tale schermo, una persona diventa l'obiettivo dei severi ammonimenti menzionati nei nobili Aḥādīth riguardo coloro che disegnano oggetti animati. Ovviamente quanto detto si riferisce solo ai casi intenzionali, diversamente non c'è peccato inshā Allah.

[Mufti Ismail Moosa]
".

Blog in italiano:

Ottima applicazione per gli orari della preghiera:

Profilo Invia messaggio privato HomePage
Incognita
Utente Senior
Utente Senior

MessaggioInviato: Gio Set 22, 2011 7:44 am    Oggetto: Rispondi citando

Hamdulillah ho avuto la conferma
lo dico due volte una per te 'Umar,una per il Mufti Ismail Moosa

jazakallahu khairan

Che Allah ti ricompensi meglio

sono atterrito e in tanti altri modi che non dico
era il mio destino che facessi questo anche sè sono responsabile
e colpevole

Nella traduzione coranica c'è scritto
216. Vi è stato ordinato di combattere, anche se non lo gradite. Ebbene, è possibile che abbiate avversione per qualcosa che invece è un bene per voi, e può darsi che amiate una cosa, che invece vi è nociva. Allah sa e voi non sapete.

Il profeta Muhammad Pace e benedizioni su' di lui ha detto
questa vita è la prigione del credente
e il paradiso del negatore

Hamdulillah che accetto tutto dell'Islam
anche sè non posso fare quasi nulla di quello che mi piace fare
o che vorrei fare (cosa non solo personale ma colettiva credo)
(e non sapete com'ero e che vita facevo)

Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> -Servizio Fatawa - Responsi giuridici!- Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora
Pagina 1 di 1

Vai a: