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In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dì, "Egli, Allah è Unico, Allah è l'Assoluto. Non ha generato, non è stato generato e nessuno è eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)
 
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solo acqua,o...va bene anche un succo di frutta??

 
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Inviato: Sab Lug 11, 2020 10:55 pm    Oggetto: Ads

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amatoLlah
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MessaggioInviato: Lun Ago 01, 2011 8:21 pm    Oggetto: solo acqua,o...va bene anche un succo di frutta?? Rispondi citando

visto che ci siamo,un ghiacciolo??puo andare bene?

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una sorella
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MessaggioInviato: Lun Ago 01, 2011 8:24 pm    Oggetto: Re: solo acqua,o...va bene anche un succo di frutta?? Rispondi citando

amatollah ha scritto:
visto che ci siamo,un ghiacciolo??puo andare bene?

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Ma sorella, si tratta di un parere autorevole e di buonsenso, non ti basta? -.-'
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amatoLlah
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MessaggioInviato: Lun Ago 01, 2011 8:40 pm    Oggetto: Rispondi citando

da quando che seguiamo i pareri nell islam? ce gente che lavora sotto 40/50 gradi,e lo fa con tanto piacere sperando che Allah li perdona e lo accetta,e qui siamo a max 30 gradi.

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MessaggioInviato: Lun Ago 01, 2011 10:51 pm    Oggetto: Rispondi citando

ci risiamo, ecco ricomparire il termine "islamici". Musulmani MUSULMANI! non è difficile su, un piccolo sforzo e ce l'avete fatta.

E' la persona stessa, il fedele, che sente in coscienza se, in particolari condizioni, e' in grado di fare il digiuno.

i medici musulmani che ci stanno a fare? ah già, basta il proprio parere personale, la fatwa fai da te, et voilà, il digiuno ops..pardon...il non digiuno è servito.

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Sufi Aqa
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MessaggioInviato: Mar Ago 02, 2011 1:12 am    Oggetto: Re: solo acqua,o...va bene anche un succo di frutta?? Rispondi citando

amatollah ha scritto:
visto che ci siamo,un ghiacciolo??puo andare bene?

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Ritengo che la gran parte della colpa di tale enorme e pericolosissimo fraintendimento sia responsabilità della Coldiretti e dei giornalisti che hanno girato a loro piacimento la pur ambigua dichiarazione di Izzedin Elzir.

Ma non vi è dubbio che il presidente di quella che è nonostante tutto la principale organizzazione di Musulmani in Italia avrebbe dovuto prendere maggiore coscienza delle sue responsabilità e del contesto delle sue parole, nell'enunciare le regole della giurisprudenza islamica, e avrebbe dovuto avere piena coscienza politica e mediatica sapendo che le sue dichiarazioni sono state indirizzate alla Coldiretti e riprese dai media; dunque, le sue parole sono state sin dall'inizio iscritte nella cornice degli interessi finanziari della "lobby" dei produttori alimentari, nel contesto del potentato economico che si aspetta che il "prete" conceda la "deroga" (quando in realtà nell'Islam l'autorità legislativa spetta ad Allah e nessuno ha l'autorità di concedere deroghe, ma semmai di descrivere quelle che Allah stesso ha concesso).

Permettergli di "annacquare" (mi si scusi il gioco di parole) e trattare con ambiguità quanto davvero prescriva la Shari`ah per casi di effettivo malore e malattia durante il digiuno di Ramadan è stato certamente un errore di valutazione politica e mediatica, soprattutto sapendo che sia la Coldiretti che i media avrebbero dato largo risalto a tale "dichiarazione", ammantandola di "legittimità" (l'ha detto l'"imam"!) ed utilizzandola per i propri interessi di produttività e controllo sui lavoratori.

Insomma, l'ennesima triste pagina..

Ma agli strapazzamenti mediatici, all'ambiguità ed all'ingenuità politica bisogna aggiungere un ulteriore elemento, ovvero l'influenza morbosa di concetti usati come cavallo di battaglia dai riformisti, come in particolare tutto il discorso sugli "obiettivi della Shari`ah" (la cui influenza si potrebbe rintracciare nelle parole "La cosa importante e' salvaguardare la vita umana"), un principio che certamente esiste nel Fiqh, ma che i riformisti usano come vero e proprio cavallo di Troia per piegare ogni precetto "scomodo" agli interessi di volta in volta personali, della società "europea", di potentati economici, delle ambizioni imperialisti dei kuffar, etc.

amatollah ha scritto:
Allimac ha scritto:
Ma sorella, si tratta di un parere autorevole e di buonsenso, non ti basta? -.-'
da quando che seguiamo i pareri nell islam? ce gente che lavora sotto 40/50 gradi,e lo fa con tanto piacere sperando che Allah li perdona e lo accetta,e qui siamo a max 30 gradi.


Giustissimo, ma ho l'impressione che Allimac fosse ironica (anche se avrebbe potuto specificarlo). :-)

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Sufi Aqa
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MessaggioInviato: Mar Ago 02, 2011 3:20 am    Oggetto: Rispondi citando

Giustappunto...

--
Ibn Rajab has a section in ‘Lata’if al-Ma’arif’ (p. 272-273) about the virtues of fasting during hot days. Since Ramadan will start in the summer this year, this will be a good encouragement:

“…And from the acts of worship whose reward is multiplied during the heat is fasting, and this is because of the thirst that one experiences in the mid-day heat.

This is why Mu’adh bin Jabal expressed regret on his deathbed that he would no longer experience this mid-day thirst, as did other early Muslims.

And it was related that Abu Bakr would fast in the summer and not fast in the winter, and ‘Umar advised his son ‘Abdullah on his deathbed: “Try to obtain the characteristics of faith,” and the first one he mentioned was fasting in the intense summer heat.

And al-Qasim bin Muhammad said that ‘A’ishah would fast in the intense heat, and he was asked: “What drove her to do this?” He replied: “She would take advantage of the days before death.” And some of the righteous women would choose the hottest days and fast them, saying: “If the price is low, everyone will buy,” meaning that she wanted to do those actions that only a few were capable of due to how hard it was to do them, and this is indicative of the high aspirations these women had.

And Abu Musa al-Ash’ari was on a boat, and he heard someone calling out: “O passengers, stand up!” And he said this three times. So, Abu Musa told him: “How can we stand up? Don’t you see where we are? How can we stand up?” So, the caller said: “Let me tell you of a rule that Allah made upon Himself: whoever makes himself thirsty for Allah’s sake on a hot day has the right upon Allah to have his thirst quenched on the Day of Resurrection.” So, Abu Musa would search out the days that were so hot that one would feel he was being cooked, and he would fast those days.

Ka’b said that Allah Said to Musa: “I made it incumbent upon Myself that whoever is thirsty for My sake will have his thirst quenched on the Day of Resurrection,” and others said that it’s written in the Torah: “Glad tidings for whoever makes himself hungry in anticipation of the Great Day where he will have his hunger satisfied, and glad tidings for whoever makes himself thirsty in anticipation of the Great Day where he will have his thirst quenched.”

al-Hasan said: “A maiden of Paradise will speak to the wali of Allah while he is laying with her on the shore of a river of honey in Paradise while she hands him a glass of the sweetest drink, and she will ask him: “Do you know what day Allah married me to you? He Saw you on a long summer day while you were thirsty in the mid-day heat, and He called the Angels and Said: “Look at My slave. He has left his wife and pleasure and food and drink for Me out of his desire for what I have for him. Bear witness that I have Forgiven him,” and He Forgave you on that day and married you to me.”"

And when ‘Amir bin ‘Abd Qays went from Basrah to Sham, Mu’awiyah would ask him to tell him what he needed. He refused to ask of him, and eventually said: “All I need is for you to return the heat of Basrah to me to make the fasting a bit harder, as it is too easy in your lands.”

And al-Hajjaj was on a journey between Makkah and Madinah. He pulled out his dinner and invited a bedouin to eat with him, and the bedouin said: “I have been invited by One who is better than you and I have accepted the invitation.” He asked: “And who is this?” The man replied: “Allah invited me to fast, and I fasted.” al-Hajjaj asked: “On this very hot day?” The man replied: “Yes. I am fasting it in anticipation of a much hotter day.” al-Hajjaj said: “So, eat today and fast tomorrow.” The man replied: “Only if you can guarantee that I will live until tomorrow.” al-Hajjaj said: “This isn’t in my hands.” The man said: “How can you ask me to do something now when there is something of the future that isn’t in your hands?”

And Ibn ‘Umar went on a trip once with some companions, and they saw a sheep-herder who they invited to eat with them. He said: “I am fasting,” and Ibn ‘Umar said: “You are fasting in heat like this, and while you are between all these plants and sheep?” The herder replied: “I’m taking advantage of my remaining days.” Ibn ‘Umar was impressed by this reply and said: “Can you sell one of your sheep to us? We’ll feed you from its meat when you break your fast, and we’ll also pay you for it.” The herder said: “It doesn’t belong to me. It belongs to my master.” Ibn ‘Umar said: “What would your master say if you told him that it was eaten by a wolf?” The herder raised his finger to the sky and said: “What about Allah?” Ibn ‘Umar kept repeating this phrase that the herder was saying, and when he got to the city, he went to the herder’s owner and bought him and his sheep from him. He then freed the herder and gave him his sheep as a gift.

And Ruh bin Zinba’ was traveling between Makkah and Madinah on a very hot day. A herder living on a mountain approached him, and he said to him: “O herder, come eat with me.” The herder said: “I’m fasting.” Ruh said: “You’re fasting in this heat?” The herder replied: “Should I let my days pass by in vain?” ٍSo, Ruh said: “You have used your days wisely, O herder, while Ruh bin Zinba’ has wasted his.”

And Ibn ‘Umar used to fast extra days until he would almost faint, and this wouldn’t cause him to break his fast. And al-Imam Ahmad would fast until he was about to pass out, and would wipe water over his face. He was asked about fasting very hot days, and he replied: “There is nothing wrong with wetting a towel to squeeze the water on himself to cool down with.” And the Prophet [صلى الله عليه و سلم] would pour water over his head while fasting.

ِAnd Abu ad-Darda’ would say: “Fast the very hot days in anticipation of the Day of Resurrection, and pray two rak’at in the darkness of night in anticipation of the darkness of the grave.” And it’s reported in the two ‘Sahih’s that he said: “You have seen us with the Messenger of Allah [صلى الله عليه و سلم] on some of his journeys on very hot days, and a man would hold his hand against his head due to the intensity of the heat, and none of them would be fasting except the Messenger of Allah and ‘Abdullah bin Rawahah.” And the narration of Muslim states that Abu ad-Darda’ said: “This was during the month of Ramadan.”

When those who fast for Allah in the heat are patient despite their intense thirst, He will set aside a specific gate of the gates of Paradise for them. This is the gate called Rayyan, and whoever enters through it will drink, and whoever drinks after entering it will never be thirsty again. When they enter through it, it will be locked for those after them, and none will enter through it except them…”

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MessaggioInviato: Mar Ago 02, 2011 9:47 am    Oggetto: Rispondi citando

Eccerto che ero ironica, ho messo la faccina: -.-'
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MessaggioInviato: Mar Ago 02, 2011 10:23 am    Oggetto: Rispondi citando

l'ho immaginato che eri eronica solo dopo che ho scritto la risposta,e che non sono tanto pratica dei simboli.cmq, la mia rabbia è che oggi si puo bere,ramadan prossimo si puo masticare il chewing-gum,un altro non so cosa inventereranno,e poi sparisce il significato del digiuno.
certe affermazioni vanno dette con molta attenzione precisando i casi secondo sempre la shari3a.al lavoro mi dicono,tu esageri vedi che X ha detto che si puo bere. la gente capisce solo quello che vuole senza entrare nei dettagli.
Citazione:

And Abu Musa al-Ash’ari was on a boat, and he heard someone calling out: “O passengers, stand up!” And he said this three times. So, Abu Musa told him: “How can we stand up? Don’t you see where we are? How can we stand up?” So, the caller said: “Let me tell you of a rule that Allah made upon Himself: whoever makes himself thirsty for Allah’s sake on a hot day has the right upon Allah to have his thirst quenched on the Day of Resurrection.” So, Abu Musa would search out the days that were so hot that one would feel he was being cooked, and he would fast those days.


e ne avremo bisogno in quel giorno.dobbiamo mettere sempre in mente questa cosa,sperando che Allah accetta i nostro digiuno e la nostra i3bada inshalah.

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MessaggioInviato: Mar Ago 02, 2011 12:12 pm    Oggetto: Rispondi citando

astaghfirullah, sotto shok e senza parole!"!!
anche io lavoro in campagna, sotto le serre, fino alle 11.30 circa e alhamdolillah non soffro, anzi...in questi 2 giorni mi sento molto serena, ho una sensazione che non so spiegare,,,è successo che ieri, primo ramadan, al lavoro ho avuto dei capogiri e mal di testa, e ho preferito tornare a casa....nella preghiera poi ho chiesto ad Allah il Misericordioso di darmi la forza di vivere questo Ramadan nel migliore dei modi e alhamdolillah oggi sono stata benissimo...!!!
Questo per dire che con l'aiuto di Allah si riesce in tutto se lui lo vuole...

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