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In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dģ, "Egli, Allah č Unico, Allah č l'Assoluto. Non ha generato, non č stato generato e nessuno č eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)
 
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Il Profeta Salomone

 
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Inviato: Mer Lug 08, 2020 3:53 am    Oggetto: Ads

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p.muhammad
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MessaggioInviato: Sab Apr 04, 2009 7:58 pm    Oggetto: Il Profeta Salomone Rispondi citando

Vorrei sapere l 'interpretazione del versetto 33 della sura Sad. In quanto ho letto in un libro che il Profeta Salomone (SU DI LUI LA PACE)non uccise i cavalli ma che li usņ per fare la guerra contro i nemici di DIO ,invece di tenerli per se, č giusta questa interpretazione?
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delcorsaro
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MessaggioInviato: Dom Apr 05, 2009 10:39 am    Oggetto: bismilLąh Rispondi citando

assalamu aleykom

caro fratello

per quanto ne sņ e non sono nč un sapiente nč uno studioso, sono un semplice fratello cercatore della veritą, mi risulta che Suleiman ayel selam avesse proprio ucciso con le sue stesse mani quei cavalli che gli fecero perdere il ricordo esclusivo di Alląh, sembrerebbe che egli si perse nella contemplazione della bellezza di quei cavalli e che ciņ lo portņ a non accorgersi di aver perso il tempo del Dikr AlLąh quindi della preghiera del tramonto e della contemplazione del Dio Altissimo in quell'importatissimo momento della giornata.

Questo č un esempio di ciņ che facevano i profeti per ilDio Unico.
Se leggi ti accorgerai di altre prove che egli subi' ma che nella sua fede rimase saldo e non si scoraggiņ mai riparando la mancanza, questo č l'esempio per noi di vita e di strada da seguire!

E AlLąh ne są di pił!

Assalamu aleykom
A.

O Signore Lodato testimonio che non c'č altro Dio che Tč , a Tč chiedo perdono e a Tč ritorno pentito.
Subhanaka alLąhumma wą bihamdik ashadłanLą ilahą ilLa Anta, astgagfiruka wą atubł ilehik.

_________________
Assalamu aleykom wą rahmatulLąh
A.

Subhanaka alLąhumma wą bihamdik ashadłanLą ilahą ilLa Anta, astgagfiruka wą atubł ilehik.
O Signore Lodato testimonio che non c'č altro Dio che Tč , a Tč chiedo perdono e a Tč ritorno pentito.

Alląh Taala , dice: Gareggiate nel bene ovunque voi siate, Allah vi riunirą tutti. In veritą Allah č Onnipotente.
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Sufi Aqa
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MessaggioInviato: Dom Apr 05, 2009 8:59 pm    Oggetto: Rispondi citando

AsSalamu `alaykum wa RahmatuLlahi wa BarakatuHu.

Il Tafsir pił diffuso (fatto proprio anche da Ibn Kathir) č che il Profeta Sulaiman (Pace su di Lui) stava ispezionando e controllando i cavalli per il Jihad; quando si accorse di aver in tal modo tardato il tempo della preghiera, si fece portare quegli stessi cavalli e li uccise tagliandone collo e garretti con la spada perchč erano stati occasione di distrazione dal ricordo di Dio.

Un'altra interpetazione, riportata da Sayyidina AbduLlah Ibn Abbas (radiAllahu `anhu), e fatta propra da Hafiz Ibn Jarir Tabari, Imam Razi ed altri, dą una diversa descrizione degli eventi: furono portati al cospetto del Profeta Sulaiman (Pace su di lui) dei cavalli appositamente preparati per il Jihad, ed egli fu felice di vederli, e disse che l'attaccamento che aveva a loro non era per amore dei beni terreni, ma per il ricordo di Dio che gli procuravano per il fatto di essere preparati per il Jihad, che č uno dei massimi atti di adorazione di Dio. Nel frattempo i cavalli si erano allontanati dalla sua vista, ed egli chiese che fossero riportati vicino a lui, dopo di chč li accarezzņ con affetto sui colli e sulle gambe.

Ecco il tafsir di Mufti Shafi' Usmani:

"Verses 30 - 33
"And We blessed Dawud with Sulayman. He was an excellent slave (of Allah). Surely, he was great in turning (to Us, in penitence and praise). [30] (Worth remembering is the incident) when the swift horses of high breeding were presented before him in the evening. [31] He said, " I held the love of the good things ( i.e. these horses) dearer than the remembrance of my Lord, until it (the sun ) went behind the veil. [32] Bring them back to me" - and he started passing his hands over the shanks and the necks. [33]"

Commentary
In these verses, an event relating to Sayyidna Sulayman (A.S) has been mentioned. The gist of the well known Tafsir of this event is that Sayyidna Sulayman (A.S) was so engrossed in the inspection of the horses that he missed to perform the Salah of Al-'Asr at his usual time. Later, when he was alerted to this loss, he slaughtered all those horses as the unfortunate interference in the remembrance of Allah took place because of them.
This missed Salah could be a nafl salah. Given this situation, there should be no difficulty in understanding what Sulayman (A.S) did, for the noble prophets try to make amends for even this much of negligence. And it is also possible that the Salah concerned was obligatory (fard) and his engrossment in the inspection might have caused him to forget. Although if someone forgets to perform the fard (obligatory) Salah, it does not cause a sin to have been committed, but Sayyidna Sulayman (A.S), in view of his high station, expiated for that too.

This Tafsir of the cited verses has been reported from several leading authorities among the commentators. Even a great scholar of Ibn Kathir's stature has preferred this Tafsir. Then, it is also supported by a marfu' Hadith (attributed to the noble Prophet - SallaLlahu `alayhi wa Sallam) reported by 'Allamah Suyuti with reference to the Mu'jim of aTabarani, Isma'ill and Ibn Marduwayh:

From 'Ubaiyy Ibn Ka'b, from the Holy Prophet: About the word of Allah: (and he started passing his hands over the shanks and the necks.), he said: "Cut their legs and necks with the sword."
'Allamah Suyuti has declared its rating as Hasan. (ad-Durr-ul-Manthur, p. 309, v. 5) and quoting this Hadith in Majma'-uz-Zawa'id, 'Allamah Haithamisays:

"Tabarani has reported this in al-Awsat. Sa'id Ibn Bashir is one of the narrators there. He has been called trustworthy by Shu'bah and others. Ibn Ma'in and others call him weak. The rest of the men reporting are trustworthy.'" (Majma'-uz-Zawa'id, p. 99, v. 7, Kitabu-t-Tafsir)

Because of this Hadith, this Tafsir becomes fairly strong. But, it generally lends to the doubt that the horses were a gift of Allah and wasting one's property in that manner does not seem to befit the station of a prophet. Commentators have answered it by saying that Sayyidna Sulayman (A.S) owned these horses, and the sacrifice of horses was also permissible in his code of law very similar to that of cows, goats and camels. Therefore, he never wasted the horses, in fact, sacrificed them in the name of Allah. Just as the act of sacrificing a cow or goat is not tantamount to wasting it, instead, it is an act of 'ibadah, the sacrifice of horses offered by him was nothing but an act of 'ibadah (Ruh-ul-Ma'ani).

Most commentators have explained this verse in this very manner. But, there is another Tafsir of these verses reported from Sayyidna Abdullah Ibn 'Abbas where the description of the event differs. A gist of the Tafsir is that the horses presented before Sayyidna Sulayman (A.S) were specially prepared for Jihad. Sayyidna Sulayman (A.S) was pleased to see them while he also said that the attachment he had to those horses was not because he loved worldly life, rather it was because of his remembrance of Allah in that these were prepared for Jihad, and Jihad was and act of worship at its highest. In the meantime, that lineup of horses went out of his sight. He asked that they be brought back again. Accordingly, when they appeared before him once again, he started stroking and patting their necks and legs with affection.
According to this Tafsir, the word: ('an: from or because) in: ('an dhikri-rabbi: from or because of the remembrance of my Lord) is the "'an of cause" ('an sababiyah), and the pronoun in: (tawarat: disappeared) is invariably reverting to horses, and: (mas'h) does not mean to cut, instead, it means to pass or wipe hands (over the body of the horses) with affection.

Classical commentators like Hafiz Ibn Jarir Tabari, Imam Razi and others have preferred this very Tafsir, because it is free from any possible doubt about property being wasted.

In terms of the words of the noble Qur'an, there is room for both explanations. But, since a marfu' Hadith has appeared in favor of the first Tafsir, a Hadith that is hasan (good) as regards its authority, therefore, it has become weightier and more acceptable.
"
(Da:
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E Iddio č il pił sapiente.

'umar andrea

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