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In nome di Allah, il Compassionevole, il Misericordioso Dì, "Egli, Allah è Unico, Allah è l'Assoluto. Non ha generato, non è stato generato e nessuno è eguale a Lui". (Corano 112, 1-4)
 
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www.saaeid.net ed il takfir barelwi sui Deobandi

 
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Inviato: Dom Feb 25, 2018 3:40 am    Oggetto: Ads

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ali
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MessaggioInviato: Gio Lug 15, 2010 1:24 pm    Oggetto: www.saaeid.net ed il takfir barelwi sui Deobandi Rispondi citando

il novo sito islamico
mashrab: sufism
`Aqidah: Ash'ari e maturidi e ahl elahadith
sufia saaid elfuaid

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in arabo e sara' tradutto in iatlaiano e in altre ligue


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MessaggioInviato: Ven Lug 16, 2010 9:54 pm    Oggetto: BismiLlahi arRahmani arRahim Rispondi citando

Ha qualcosa a che fare con Taheer ul-Padri?

_________________
((Poi, quando verrà il grande cataclisma,
il Giorno in cui l'uomo ricorderà in cosa si è impegnato,
e apparirà la Fornace per chi potrà vederla,
colui che si sarà ribellato,
e avrà preferito la vita terrena,
avrà invero la Fornace per rifugio.
E colui che avrà paventato di comparire davanti al suo Signore e avrà preservato l'animo suo dalle passioni,
avrà invero il Giardino per rifugio.))
79:34-41
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Ibrahim al-Youtubi
Rahimahullah


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MessaggioInviato: Ven Lug 16, 2010 11:39 pm    Oggetto: Rispondi citando

mi sa tanto di si,credo sia presente la sua foto fra le altre.BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

_________________
"la salafia,assieme alla coca cola e all happy meal è il prodotto della globalizazzione capitalistica statunitense"

"la salafia è una multinazionale capitalistica con sede a ryadh e i maggiori azionisti negli stati uniti e israele"

"mc donald ha ronald mc donald come mascotte,la salafia ha al albani e ibn baz......

salafia im lovin it!!"
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ali
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 7:01 am    Oggetto: Rispondi citando

non ho capito??
che cosa vuol dire
((((Ha qualcosa a che fare con Taheer ul-Padri?)))))

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ali
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 7:56 am    Oggetto: Rispondi citando

mi sono riscordato a dire
da noi i Deobandi e Barelvi sono tutti e due ahal suuna we jamaa
imam nadwi come 'imam reda khan ( da noi)
nel mio sito soufia Difendo tutti e due Deobandi e Barelvi
rahm allah
imam nadawi
imam reda
imam Muhammad Ilyas
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e forse tu non sai che io sono un membro nel Tabligh,cio sono Tablighi.
e sento e leggo di tutti , imam Taheer ul-qadri, imam mufti ahmed khnfuri,........ e tanti altri
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'Ikrimah Iqbal
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 10:36 am    Oggetto: Rispondi citando

SIR BAKAF SIR BULAND DEOBAND DEOBAND

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“If you reject (Allâh), truly Allâh has no need of you; but He likes not ingratitude from
His slaves: if you are grateful, He is pleased with you...” (az-Zumar 39:7).
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'Ikrimah Iqbal
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 10:38 am    Oggetto: Rispondi citando

'Ikrimah Iqbal ha scritto:
SIR BAKAF SIR BULAND DEOBAND DEOBAND


HALWA BAND KHEER BAND DEOBAND DEOBAND :P

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Ibrahim al-Youtubi
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 7:54 pm    Oggetto: Rispondi citando

ma si l importante è che siano sooooooooofeeeeeeeeeeeeeee

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'Ikrimah Iqbal
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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 8:25 pm    Oggetto: Rispondi citando

al ghuraba ha scritto:
ma si l importante è che siano sooooooooofeeeeeeeeeeeeeee


??????

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MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 8:39 pm    Oggetto: Rispondi citando

per ki non conoscesse tahir ul qadri e voglia farsi una vaga idea di che personaggione sia,guardatevi questo video,dove assieme agli altri sufetti si diverte un sacco fra musica e innovazioni varie
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e anche questo ahahahahahah RUUUUUUUUUMBA meglio della discoteca sti barelwi sufetti,hamdulillah che esistono i deobandi,praticamente gli unici sufi seri nel 21esimo secolo
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MessaggioInviato: Mer Lug 21, 2010 10:39 pm    Oggetto: Rispondi citando

ali ha scritto:
mi sono riscordato a dire
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Consiglio la lettura di:

A call to Deobandi-Barelwi unity — Fatwas from two leading Deobandi institutes -

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Molvi Rida Khan ha fatto takfir degli Akabir di Deoband (manipolando i loro scritti in maniera vergognosa): rimuovere tale takfir dai libri Barelwi sarebbe solo il primo, necessario, passo per poter parlare di "unità".

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MessaggioInviato: Gio Lug 22, 2010 6:44 am    Oggetto: Salam Alaykum Rispondi citando

'Umar Andrea Aurangzeb ha scritto:

Molvi Rida Khan ha fatto takfir degli Akabir di Deoband (manipolando i loro scritti in maniera vergognosa): rimuovere tale takfir dai libri Barelwi sarebbe solo il primo, necessario, passo per poter parlare di "unità".


akhi per caso hai dei link sul problema della manipolazione?
Ma è stata volontaria o per errore?
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MessaggioInviato: Ven Lug 23, 2010 1:33 am    Oggetto: Rispondi citando

zoltran ha scritto:
'Umar Andrea Aurangzeb ha scritto:

Molvi Rida Khan ha fatto takfir degli Akabir di Deoband (manipolando i loro scritti in maniera vergognosa): rimuovere tale takfir dai libri Barelwi sarebbe solo il primo, necessario, passo per poter parlare di "unità".


akhi per caso hai dei link sul problema della manipolazione?
Ma è stata volontaria o per errore?


Avevo scritto un riassunto ma mi si è cancellato il post, per cui mi limito ad una sintesi più veloce e per il resto faccio copia-incolla da un articolo di Mufti Muhammad Ibn Adam Al-Kawthari:

Molvi Rida Khan scrisse un documento ("Hussam al-Haramayn") in cui faceva takfir sui quattro maggiori esponenti del maslak Deobandi del suo tempo: Hadrat Shaykh Muhammad Qasim Nanotwi (Rahmatullahi `alayhi), Hadrat Shaykh Rashid Ahmad Gangohi (Rahmatullahi `alayhi), Hadrat Shaykh Khalil Ahmad Saharanpuri (Rahmatullahi `alayhi) ed Hadrat Maulana Ashraf Ali Thanawi (Rahmatullahi `alayhi), e lo inviò a diversi `ulama' dell'Hijaz, che lo sottoscrissero.

Le "citazioni" erano o completi fraintendimenti del significato inteso dagli Akabir, o miscugli di frasi artefatte, in cui spezzoni da pagine diverse delle loro opere erano uniti a formare le dichiarazioni volute da Molvi Rida Khan.

Alcuni `ulama' dell'Hijaz allora inviarono un questionario composto da ventisei domande, al quale rispose Hadrat Shaykh Khalil Ahmad Saharanpuri (Rahmatullahi `alayhi), per mezzo dell'opera "Al-Muhannad `ala al-Mufannad" (sottoscritta pure da altri ventiquattro tra i maggiori esponenti del Maslak Deobandi), ad elencare l'effettiva "`Aqidah Deobandi" (che altro non è se non l'`Aqidah di Ahl as-Sunnah wa al-Jama`ah).

"Thereafter this compilation was sent to the Ulama of Hijaz who approved and endorsed the answers and also wrote short letters declaring that the answers and viewpoints penned by Shaykh Khalil Ahmad were in accordance with the beliefs of the Ahl al-Sunna wa al-Jama'ah. It was also sent to other Arab lands such as Egypt and Syria where it was endorsed by numerous other Scholars. Those who endorsed the work from the various Arab lands included:

1) Shaykh Muhammad Sa'id Ba Busayl al-Shafi'i (Shafi'i Mufti of Makka)

2) Shaykh Muhammad Abid ibn Huseyn al-Maliki (Maliki Mufti of Makka)

3) Shaykh as-Sayyid Ahmad al-Barzanji (Mufti of the Shafi'is in Madina)

4) Shaykh Ahmad ibn Muhammad Khayr al-Shinquiti al-Maliki (Madina)

5) al-Allama al-Imam Shaykh Saleem al-Bishri (Shaykh of al-Azhar in Egypt)

6) Shaykh Sayyid Muhammad Abu'l Khayr Ibn Abidin (Hanafi Faqih of Damascus)

7) Shaykh Mustafa ibn Ahmad al-Shatti (Hanbali Faqih of Damascus)

8) Shaykh Mahmoud Rashid al-Attar (Hanafi Faqih of Damascus)

9) Shaykh Mustafa al-Haddad (of Hama in Syria)

10) Shaykh Muhammad Sa'id al-Hamawi (of Hama in Syria)

In total, 45 top ranking scholars from the Indian Subcontinent, Hijaz, Egypt and Syria endorsed, signed and approved the answers compiled by Shaykh Khalil Ahmad al-Saharanpuri as being in accordance with the Ahl al-Sunna methodology. The questions sent by the Ulama of Hijaz, the answers compiled by the Shaykh and the subsequent endorsements from the various Shuyukh form the basis of the book al-Muhannad `ala al- Mufannad
".
[

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]

E' da segnalare che gli stessi `ulama' dell'Hijaz che avevano sottoscritto il takfir dichiarato da Molvi Rida Khan nei confronti degli Akabir Deobandi, lo ritirarono dopo aver avuto accesso diretto all'effettiva `Aqidah del Maslak Deobandi.

Fonti:
Have you edited the Deobandi Aqida Book 'Al-Muhannad' and Where Can I get a Copy? -

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Refuting Barelwi False Accusation -

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Sullo stile delle citazioni di Molvi Rida Khan mi limito ad un esempio, rimandandoti per il resto ai link che seguono:

"The alleged basis of Takfir

The following are the actual quotes used by the claimants that apparently are supposed to be so heretical to have taken Shaikh Qasim out of the fold of Islam:

[A] "The general public believe the Messenger of Allah being the Final prophet means that he is the very last prophet, However the people of understanding know that there is no virtue intrinsically in being first or last….p.4-5"

[B] 'If it were supposed that there also be a prophet in his (peace and blessing upon him) time, it would not take away from his Khatam (Sealship)." p.18

[C] ‘Supposing even if a prophet were to be born after the Prophet's time, still it would not affect the Muhammadi Khatamiyyah (Sealship)." p.34

Before we turn to our analysis, the reader can see for himself the deception of the author even today by looking up in Husam al-Haramain where the author cites these sentences. One will note that the above three separate sentences have been taken out of their contexts and presented as one continuous single passage with the first sentence in order (p5) brought at the end.

Translation of the actual text found in Husam al-Haramayn:

"'If it were supposed that there also be a prophet in his (peace and blessing upon him) time somewhere, it would not take away from his Khatam (Sealship) (B). Even if, supposing, a prophet were to be born after the Prophet's time, still it would not affect the Muhammadi Khatamiyyah (Sealship) (C). The general public believe the Messenger of Allah being the Final prophet means that he is the very last prophet, However the people of understanding know that there is no intrinsic virtue in being first or last….(A)'" See p12 (or p19 in some editions) of "Husam al-Haramain."

[A, B and C have been added by the writer of this article in order to indicate that the text that precedes them is from another page.]

It is clear to see the new meaning that the author wishes to create for the unsuspecting reader by deliberately cutting texts and joining them arbitrarily to others. There is not even a sign to indicate that these texts are being taken from different places. Obviously such citing of texts is rank dishonesty and not acceptable even according to western non-Muslim academic standards. Any truth-seeking person should find a copy of Husam al-Haramain and see this for himself on its pg.12. For this fundamental discrepancy is enough to render the whole work unreliable and just another biased diatribe.
"
[

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]

O:

"(...) the seventh disputed Aqida issue between the Deobandis and Barelwis. This is a core issue and is still very dear and near to present day Barelwis.

It forms the basis of Molvi Ahmed Raza Khan’s declaration – as mentioned in his book Husam al-Haramayn (Sword of the Meccan and Medinan Sanctuaries) – that Mawlana Qasim Nanotwi (the founder of Darul Uloom Deoband) was an infidel (kafir).

In order to prove his point, Molwi Ahmed Raza Khan quotes a statement, which he alleges is from Mawlana Nanotwi’s book Tahdhir Al-Naas. According to Molwi Ahmed Raza Khan’s quote, the respected Mawlana Nanotwi denied the finality of the Messenger of Allah’s prophet hood (khatm-e-nubuwwat).

In reality this statement does not appear anywhere in Mawlana Nanotwi’s book. On rigorous analysis of the book, it comes to light – as has been shown by many Ulama' in many of their books (all generally in Urdu) – that the statement that Molvi Ahmed Raza Khan quoted had been concocted from three different passages from three different pages of Tahdhir Al-Naas. These texts had been rearranged to give a meaning that Molvi Ahemd Raza Khan then used to level charges of infidelity (takfir) against the founder of Darul Uloom Deoband – Subhanallah.

The question remains whether this could be condoned as a “mistake,” a “mistranslation” or a “misinterpretation”? Could such a blatant mistake stem from the author of a book like Al-Dawla Al-Makkiyya Bi Al-Madda Al-Ghaybiyya?

Nay, the text used by Molvi Ahmed Raza Khan was a total forgery, distortion of the truth and fraud. Dear reader, is it permissible to commit such a crime of misrepresentation while claiming this was done out of love of the Holy Prophet (peace and blessings upon Him)?

I leave this issue without comment. It is self-evident for anyone with a grain of faith to decide for him or her self what motivated Molvi Ahmed Raza Khan to commit the grossest of takfir.
"
[

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]

E questo è solo un esempio; si veda inoltre:
Mistaken Takfir -

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False Allegations against Deobandi Ulama: Answered -

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Tahzir al-Nas and the issue of Takfir -

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Ahmad Raza Declares Takfir on Himself! -

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Molwi Ahmed Radha Khan among the Arab Ulama -

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Lascio giudicare a te se si tratti di manipolazioni volontarie o "per errore".

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MessaggioInviato: Mar Apr 10, 2012 2:23 pm    Oggetto: Rispondi citando

Allegation By Barelwis - "Allah Can Lie"
Sheikh Mumtaz Ul Haq Abdur Raheem Limbada

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